Dressyr på banan

Som rubriken lyder så blev det dressyr på banan för Phoobies del. Han gick på bra frammåt men var ganska stel i vänster varv. Fick inte riktigt bort stelheten så att han blev jättemjuk men ganska mjuk blev han i alla fall. Den ponnyn ger en verkligen inget gratis säger jag bara -.- Låg på en "volt" som varierade i storlek och form hela tiden. 

För att få upp tempot på honom så att han slutar att sega sig och vara en liten latis så körde jag ganska snabbt hela tiden. Inget annat gällde och han får inte sakta av i smyg som han gör typ hela tiden. Jobbade inget i skritten då Curry blir seg av det. Sen varvade jag mina volter med halter, ryggningar och igångsättningar. Avslutade med att gör några travökningar som gick ganska bra :)

Upptäckte av att Phoobie saktar ner lite när jag säger bra. Inte en bra alls då jag använder det ordet majoriteten av gångerna jag ger beröm. Får väl börja använda ordet duktig istället.

Bilder från tävlingen kommer snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0