Duktig Korv

Fillen eller Korven som jag kallar honom just nu blev tömkörd igår. I skritten blev han väldigt trippig då han har väldigt svårt för att slappna av där och ta ut steget. När jag driver blir han bara studsig och taktar istället. Aja, det är något som ska jobbas bort nu  :) Jag valde att tömköra på volten då han nu för tiden är förjävlig ute i skogen. Korven bara springer och kör upp huvudet där och jag orkar inte med det just nu. Har haft världens svacka när det gäller honom och bara gått på prommisar typ. Men nu jäklar ska det bli ändring.

Iaf, när det var några andra på volten var han jättespringig och höll sig inte på en volt i traven. Han gled ut och in och tog inget stöd what so ever i yttertömmen. Han gjorde samma sak när Nathalie körde Donken på samma ställe... Nu vet jag när jag inte ska tömköra iaf!

När alla försvann fokuserade han helt på mig och rullade på en rund volt. Behövde bara korrigera lite i början men sen så var han stadig. Han sökte sig ner och i höger varv var han jättefin, lite seg dock men när jag höjde tempot vilade han inte på steget alls utan blev bara springig. Sen gick han över lod då också då det blev jobbigare. Bättre med lägre tempo då, plus att mian tömmar är liite korta. I vänster varv tog det lite längre tid men när han gick i form fick han rulla ett par varv till och sen avslutade jag. Man ska sluta när det går som bäst :D

Gammal snöbild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0