Körning i skogen

För Phoobies del blev det ett konditionspass ute i skogen utan dess like. Körde ut själv igår då jag var tvungen att raka honom innan. Förra veckan eller när det nu var så orkade/hann jag inte raka hela honom. Men nu är resten borta och han ser inte lika obalanserad ut. Nu ska jag bara finslipa på det eftersom jag bara tog bort allt utan att göra det snyggt ;)
I början skulle han såklart testa bara för att när jag travade i en uppförsbacke. Men eftersom jag inte hade tid med det och var helt inställd på att få ut något av passet sa jag åt honom på skarpen direkt. Vilket gav resultat för sen travade han på ordentligt och försökte inte sakta av eller lulla fram. Travade hela rundan och tog en liten skrittpaus i mitten. Tycker han var skitduktig som verkligen ansträngde sig igår.

I slutet av rundan finns det en bom och igår var den öppen. För Curry blev det liksom "okänd mark" och det såg inte lika dant ut som i skogen, så han stannade. Men jag är grymt imponerad över att han fortsatte att trava frammåt när jag smackade. Duktig ponny säger jag bara ^^
Så jag travade hela passet, tog en skrittpaus mitt i och två galopper. Duktig Phoobie!

Jag är jättenöjd med passet då han slutade att mesa och travade på hela tiden. Han blev trött efter halva rundan och underlaget sög verkligen just när jag kom till mitten så det blev jobbigt att dra. Men efter lite skritt åtehämtade han sig och fortsatte att springa. Känns skitbra. 

Som vanligt en bild från kuskens synfält med le mobil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0