Beauteful monster

Curry var ett litet monster idag! I stallet skrapade han med hoven. Det var ingen mesig liten skrapning utan han tog i som fan och försökte gräva sig igenom stengolvet. Hela. Tiden. Sen kunde han inte stå stilla heller, gick i sidleds i gången hela tiden så jag fick flytta honom längre fram så att han inte skulle göra sig illa på en spiltvägg/stolpe. Men det räckte inte för sen bestämde han sig för att resa sig ett par gånger.

Det löjliga var att han inte ens var själv i stallet, Fillen fick hålla honom sällskap och han stod bara helt lugnt och brydde sig inte ett skit. Snacka om natt och dag. Curry klarar sig verkligen inte utan Didrik -.-, som för övrigt stått inne tillsammans med F och C en liten stund innan. Men sen försvann Currys älskling, hjärtat. Sen kan jag inte göra något åt att han är jättestökig. Har försökt att säga till honom förut men han lyssnar inte för fem öre. Så nu ignorerar jag honom bara och låtsas att han står helt stilla. Brukar fungera då han ger sig efter ett tag men inte idag. Curry lyckades även med att stressa upp sig själv så det bara blev värre och värre. Stackarn.
När jag väl körde var han jätteduktig och vid förspänningen stod han helt stilla. Höll liksom inte ens i tömmarna och behövde faktiskt inte säga åt honom en enda gång, duktig där.
Han var riktig fin idag. Lite stel första varvet men sen ställde han sig fint. Jobbade på åttvolt och varierade med att gå ett varv på spåret, två varv på varje volt och lite travökningar. Jag jobbar honom inte i skritten längre eftersom jag läst att hästisen kan bli seg av det. Och jäklar vad det stämmer in på Puffen. Inget mer arbete i skritten längre :)
Tränade även på halter, backa och sen sätta igång igen. Tycker att det är en bra övning att kombinera med åttvolten då det ger mkt variation och hästen kan inte bara mala på utan måste vara uppmärksam på vad som ska hända. Igång sättningarna var lite sega men halterna blir bara bättre och bättre. Att backa på rösten börjar han också lärar sig. Tig fem gånger och sen backade han bara när jag sa backa. Lite jobbigt för mig bara då jag dumt nog säger det med väldigt ljus röst. Aja, det var det som fungerade :)
Allt gick väldigt snabbt då han gjorde som jag ville. Så jag körde i kanske 20 minuter bara. Snacka om resultat!

Bilder från förra veckan. Jobbar med att redigera och beskära men Picnik laggar så jag kom inte längre än så här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0