Food

Har blivit grymt duktig på att laga mat (höhö). Eller, min tanke är god och sen får vi väl se hur det blir ^^ Igår blev det fyllda paprikor och idag någon kycklinggrejs med rostade rotfrukter. Hm, tror inte att kycklingen blir god eftersom det inte luktar så jäkla gott när jag öppnar ugnen. Mitt fejs har även grillats av ångorna så nu är min panna helt stel och konstig. Wouppsi!


För övrigt är Curry fortfarande halt. Igår när jag ledde ut honom till hagen ville han inte riktigt gå så det gick dunderlångsamt, plus att han haltade regält. Men jag tror att han stod inne hela lördagen så han var jävligt stel. Senare när jag tog in honom och gick runt stallet så rörde han sig betydligt bättre :)


Bebis fick även en leksak uppsatt av mig då han blev otroligt uttråkad av att vara inne. Väldigt improviserat, en pet-flaska med två hål i botten och så hängde jag upp den i ett snöre. Fyllde den med lite havre och små morotsbitar. Bättre än inget och det höll honom sysselsatt en stund iaf! Får se om den är slut imorgon eller inte...


Eftersom det är is i hela hagen och jävligt hårt och halt överallt gick jag en stund med Puffen i en av sommarhagarna där det är massa snö. Visst, är hästen halt är det bra att den får stå och vila men samtidigt blir den stel då vilket gör att det kan göra mer ont när den sedan börjar röra på skadan igen.
Donken fick även följa med eftersom han hängde vid staketet och tittade på oss och Curry ville inte gå utan honom.


Gick kanske 200 meter rakt fram och gud vad segis Curry var. Han går så jäkla långsamt och Didrik pinnar alltid på som bara den. Så jag knöt ihop deras grimskaft. På det viset bromsades Didrik och Curry släpades med lite, hi hi.


Sen satte jag mig på en sten eftersom ingen av de ville gå längre utan bara käka lite gräs som stack upp. På hemvägen gick Curry på riktigt bra och haltade först dem sista tio metrarna, där det var en uppförsbacke.
Prommisen gjorde han nog bara gott, han blev lite varm och inte lika stel. Imorgon blir det en minipromenad igen!

(Helt osammanhängande och retardinlägg, jag vet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0