Kaxig

Det började med att jag tömkörde fillen à la långa tömmar, och han var überjobbig. I början försökte han vända hela tiden, suck gånger 50 där. Han kunde inte heller hålla sig på sin sida av vägen utan skulle gå på mig. Det var ju något irriterande kan man ju säga. Sen var han superpigg, han körde upp huvudet och bara sprang iväg direkt i traven och i skritten körde han samma dragiga stil. Hej jag kan inte koncentrera mig på uppgiften -.-

Han lyssnade inte för fem öre när jag försökte mjuka upp honom med öppnor och skänkelvikningar. Flyttade sig inte och sprang ifrån då han absoult inte skulle jobba. Då räckte det för mig. Så jag knöt upp tömmarna och red barbacka istället :) Hans fokus som annars brukar ligga på topp var som bortblåst även här. Brukar räcka med att jag vrider kroppen för att han ska gå i öppna men nu blev det ingen skillnad alls. Lilla Korven säger jag bara!
Jobbigast var nog ändå när han trodde att han såg något helt plötsligt i traven och kastar sig tillbaka. Han kom bara tio meter innan han bestämde sig för att lyssna på mig. Efter det såg han spöken lite överallt. Skojjig ponny eller vad?
På tillbakavägen tömkörde jag igen, stel som satan var han men liite lugnare och några steg släppte han faktiskt helt i skritten. Juste, sen hade han jättesvårt att inse vem som bestämde. Jobbig kille hade jag i alla fall idag :) Oj, värsta klagoinlägget? Ha ha, älskar han ändå över allt annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0