Once again

Känns som om jag bara rider på kallblod nu för tiden? Men dem kan vara rätt mysiga också och när dem går fint i form så känns det så mkt mer och häftigare än om ett varmblod gör det. Igår fick jag rida Farika. Hon var verkligen jätteduktig och lyssnade på mig hela tiden. Vi skulle göra volter i varje hörn och det gick som sagt bra som tusan ;)
Behövde inte använda tyglarna någonting och fick till så små volter som det bara går i traven. I början var hon väldigt seg när hon gick i en mer sluten form. Ville inte alls sträcka ut på benen och hamnade väldigt mkt på bogarna. Men då fick jag en longerpisk, lite klumpigt men det fungerade så bra så, och bara jag petade pyttelite på hennes rumpa så blev det världens skillnad. Jag kände verkligen hur hon lyfte framdelen och la mer vikt på bakdelen. Då blev hon superfin och jättekänslig.
Jag gillar verkligen den där hästen, så fin och känslig när hon går bra. I slutet var jag såklart tvungen att prova hur lyhörd hon blivit för mina hjälper. Sä när jag la till skänkeln på ena sida så flyttade hon sig för den direkt. Duktig ponny :)
Ha ha, det var iskallt så när jag hoppade av såg jag att hon hade en istapp som hängde från mulen! Den var 5-7 cm lång. Det bevisar verkligen att det inte bara är människor som blir snoriga när det är -25 ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0