Phoobie

Mitt nya namn på Curry som jag kallar honom HELA tiden. Tycker det är klockers och passar honom perfekt. Han är fortfarande halt men det ser betydligt bättre ut och han är inte lika stel längre. Dumt nog har han fått stå inne vissa dagar när jag inte varit där vilket resulterat i en megastel ponny. Imorse då han till och med fick komma in först runt sju kvällen innan så kunde han knappt röra sig, snubblade som tusan i en sväng påväg ut i hagen, stackarn! Har iaf fixat varsin sjukhage till honom och Monessa som också är halt. Tur att dem har varanda. 

Det har fungerat awesome att ha dem bredvid varandra tills imorse. Phoobie tycke att hennes morgonhö smakade betydligt godare så han kröp emellan trådarna och vipps så var hagen borta, suck säger jag bara. Men jag och pappa gjorde då snabbt iordning två nya och större på ett annat ställe. Asbra då Curry rör sig mera, finns lite gräs som han kan gräva fram vilket gör att han förflyttar sig istället för att bara stå stilla :)

Har gått med honom cirka 300 meter varje dag för att han inte ska bli så himla stel. Borstad blir han såklart också i solen, mysigt som bara den kan jag tala om. Försöker även träna honom lite från marken nu så att han ska få "jobba" lite. Brukar få släpa fram honom eller muta med morötter då han inte alls vill gå ifrån stallet vilket är dödligt jobbigt. Så idag var jag väldigt konsekvent med att han skulle ha sitt huvud lite framför mig hela tiden. Sen stannade jag och smackade. Han skulle alltså gå frammåt lite före mig och inte bara följa med när jag sa åt honom. Får se om det hänger kvar tills på lördag.
Försöker även lära honom att backa men han fattar inte alls och är väldigt trög. Ha ha, får jobba liiite mer med det kan man ju säga :)

Har fixat så att Catrin går med honom på imorgon och på fredag, tack!!!!
Blir några mobilbilder, men bättre än inget :)
Sen undrar jag bara vad som hände här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0