Ridlektion på Amadeuz

Det gick absolut över förväntan, men den här gången var jag inställd på att han skulle lyssna på mig och att jag skulle rida ordentligt. Jag var extremt konsekvent direkt i traven att han inte skulle dra iväg med mig. Han skulle inte bestämma tempot utan jag. Gick bra då han inte var lika på den här gången.


Han gick mkt bättre i traven då jag verkligen ansträngde mig för att sitta ner och det resulterade i att jag kunde bromsa och rida ihop honom. Fick även tippset att jag kunde göra lite skänkelvikning när han inte riktigt lyssnade för att bromsa och samla ihop honom. Det fungerade asbra :)


Sen tränade vi på galoppfattningar och det gick riktigt bra. Han lyssnade awesome i vänster varv men var lite segare i höger och ibland tog han fel galopp där. Men fick till bra samlingar där han rörde sig men gick långsamt, om ni förstår vad jag menar ;) Roligast var nog att han höll på att bocka med rumpan hela tiden, suris. En gång fattade jag precis innan en hörna men han tog galopen först i själva hörnan. Så då blev det galoppfattning, bock med rumpan och sluta på samma gång i hörnpasseringen. Ha ha, han lyssna lite för bra.


Kände mig ändå nöjd med passet då det var lilla jag som bestämde och inte han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0