Ridning à la Fogelsunda

Idag blev det ridning på Farika igen. Överlag gick det bättre den här gången (plus att jag inte förfrös mina tummar) men jag fick ingen wow-känsla som jag fick förra gången. Men det gick ändå bra då hon inte krullade ihop sig eller blev tung i handen. Farten var även med idag.

Vi gjorde öppnor i trav och skritt och det gick toppen. Traven gick bäst då det fanns mer fart att ta av där. Sen avslutade vi med slutor i båda varven. Jag är ingen höjdare på slutor men tycker att det gick ganska okej. Några blev riktigt bra då jag verkligen fick in hennes rumpa.

En sak som jag absolut behöver träna på är att sitta kvar på båda mina sittben och inte spänna mig i ena benet. Sjukt irriterande att jag gör det då min sitts bara blir sämre. Plus att det blir jobbigt och gör ont efter ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0