So much to do but only so much time

Oj oj , mina läxor bara väller över mig känns det som. Jag var tvungen att göra alla idag då stallet står på listan resten av veckan. Men jag klagar inte! Läxorna blir inte färre direkt bara för att man skjuter upp dem, just do it.
För Fillens del blev det som jag kanske sagt lydnadsträning i söndags. Gången innan respekterade eller lyssnade han inte på mig det minsta lilla. Han var utrustad med en vanlig grimma och ett långt grimskaft då jag verkligen ville att han skulle fokusera på mig hela tiden, alltså ville jag inte ens behöva spänna grimskaftet utan låta det hänga hela tiden.


Bebis var superduktig! Började med att träna på att gå över skacklar. För ett par veckor sen tvärstannade han och backade på så fort han kom 1,5 meter nära en vagn. Inte så lyckat. Nu var han superduktig. I slutet kunde jag få honom att lyfta en framhov, sätta ner den på ena sidan av skackeln och sen flytta tillbaka den igen. Bara genom att använda rösten och min hand. Nu pratar vi uppmärksam ponnyplutt :) Samma sak gällde bakbenen.


Sen tränade jag på att han skulle följa efter mig, stanna när jag stannar, backa när jag säger åt honom, flytta på sig för mig utan att jag behöver peta honom och följa efter mig. Det var det roligaste på hela träningspasset! Ha ha, jag kunde springa allt jag hade och sen göra en tvärnit och han stannade bakom mig varenda gång. Ponnyn älskar att tävla men nu var jag ledaren och det accepterade han utan problem. Älskar också att han vände på fläcken och följde efter mig varenda gång jag bytte håll.


Träningspasset var jättelyckat då jag avslutade med att gå över skacklarna med frambenen och sen fick han göra en bakdelsvänding. Han flyttar alltid ut rumpan men nu stod han kvar med den. Backade även honom lite när han stod i skacklarna.


Vårt sammarbete låg på topp hela tiden, älskar att jobba med Fillen då han lyssnar sjukt mkt på mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0