Stor kille

Igår var det ridning på Amadeuz igen. Han var lika stark som förra gången, är väldigt mkt häst som ska ridas ihop och i traven gick det verkligen sådär. Men i galoppen var han såå fin! Galoperade på volt och jävlar vilken känsla! Behövde bara se till att han höll sig på volten med sittsen. Hade ingenting i handen utan han bar upp sig själv helt, höll ett jämt tempo och bara sammarbetade med mig. Gött!

Sen skulle vi göra byten. Ha ha, de stora hästarna blev helt knäppa. Enda gången de galoperar ensamma och alla andra står stilla är vid gymkhana och hoppning, slog slint i huvudet gjorde det ;) Lite roligt att titta på måste jag säga. Min hästis höll sig däremot på mattan förrutom en gång då han försökte liite.

Gick sådär för mig. Försökte samla ihop honom så mkt som det gick för att få till ett travsteg. Och jag trodde verkligen att jag fick til ett och sen en ny galopp. Men icke, han galopperade bara überlångsamt. Men fick i alla fall till det i slutet mellan A och C varje gång. Så det som gick dåligt var egentligen bara att han inte lyssnade direkt på mina tillbaka hållningar.
Men nästa vecka ska det banne mig gå jävligt bra hela tiden och inte bara i galopen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0