Tjong!

Idag när jag kom till stallet gick allt bara skit! Vattenslangen paja så jag dränkte ett barn plus mina vantar. Sen gick den sönder igen på ett annat ställe efter att jag fixat den. En stor fet suck där.

Ridningen gick sådär. Fick inget flyt i traven alls då Amadeuz var jättestark. Så mycket häst att rida och rumpan flög hit och dit för minsta lilla. Aja, det var roligt ändå. Första galoppfattningen var lite speciell. Ha ha, han blev sur och kickade. Galoppen var det som gick bäst på hela timmen med stor marginal. Då kunde jag plocka ihop honom mer och jag satt i sadeln och skumpade inte runt. Skänkelvikningarna gick helt okej men vi får hoppas på att det flyter bättre nästa vecka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0