"Tömkörning"

Igår tömkörde jag Fillen utan en tömkörningsgjord. Så bara träns, tömmar och en dressyrpisk. Jag vill att han ska bli mjukare, mer självbärig och inte hänga sig i tömmen som han har en tendens att göra. Gick jättebra. Mjukade upp honom med sidoförflyttningar och öppnor.

När han väl släppte bar han upp sig själv och jag hade absolut ingenting i handen. Innertömmen hängde och yttertömmen bara låg över ryggen. Han var så duktig :) Första traven gick inte alls bra, han sökte sig inte neråt utan bara sprang på som en liten plutt ;) Så mer skrittarbete och efter det gick han lika sött i traven. Blir så stolt över Korven!

Fick även till en friskare arbetstrav där han verkligen trampade på och gick kvar i formen, men ingen snygg ökning som jag vet att han kan. Behöver längre sträckor ute i skogen (och lite fastare underlag så att jag inte ramlar i backen!).


Sunkiga mobilbilder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0