Det går frammåt

Igår var det ridlektion på Kimmpan igen. Rätt charmig fjording som faktiskt ville göra mig till lags för det mesta. Det var Jag & Kimmi den här gången istället för Jag VS Kimmi som det var första gången jag red henne. Men igår var hon duktig. Bara lite springig, dragig och stark kanske första kvarten. Sen släppte det och hon blev mjuk och fin. Så go då hon verkligen lyfter på fötterna och blir behaglig att rida när hon går i form. Duktig var hon och känner mig nöjd med mig själv då hon var med på noterna. Motorstopp fick vi dock ett par gånger. Mitt i volterna fick hon för sig att stanna. Trots att det flöt på och hon gick bra. Aja, hennes hjärna är ett mysterium ;)

Jag tycker i alla fall att hon försökte, hon bet sig inte fast eller gick tvärt emot åt det hållet jag styrde, nöjd med tjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0