Hjärtat <3

Tänkte skriva om körpasset med Curry i söndags nu innan jag går och lägger mig. Sover jättemkt typ men är ändå alltid trött? Hur som helst var han sjukt fin. Mjuk redan när jag skrittade fram och han hittade formen direkt. Vi körde på Crossbanan (en slinga i skogen som ligger bredvid en C-bana) och det var så skönt. Helt slät mark och ingen snö som kunde fastna i Currys skor. Vi hade tänkt att från början köra dressyr. Men det var så sjukt fint vänder, bra underlag och helt effing purfect att det inte gick! Hellre långa galopper än varv på varv i trav ;)
Var sjukt mysigt och Curry hade mer energi och ork än vanligt. Han tog i mer och lyssnade superbra på ökningar och när jag samlade honom. Snacka om att han börjar bli starkare och orkar bära upp sig själv, dra vagnen och samtidigt hålla en jämn och samlad takt. Idag gick han även i form i galoppen. Blir rätt stolt då han för två tre år sen inte ens orkade galoppera 30 meter! Förstå den enorma skillnaden.
Sen blev det ställningar, lite jobb i skritt och trav. Men mest galopp faktiskt. Blir mkt galopparbete nu, samla<->öka för att bygga upp orken på honom. Allt går bara frammåt nu då han söker sig neråt direkt och är mjuk och fin i sidorna hela tiden ^^ Sen var det så satans skönt att bara sitta där i vagnen och njuta av tystnaden och ljudet av ponnyns rytm i galoppen. Det är fasiken det bästa med vintern. Att det är väldigt tyst och awesome att vara ute i skogen själv med ponnyn.
Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0