Snö

Igår kväll blev det att åka hem till Sara med Lisa, Amanda och Alexandra. Älskar spontana saker som inte planeras flera dagar i förväg, även om jag är ett kontrollfreak och hatar när det finns massa lösa ändar ^^
Idag blev det i alla fall stallet. Curry fick en fet tur ute i skogen då jag körde rundan två gånger. Den är inte särskilt lång och underlaget gjorde att man inte kan hålla ett lagom tempo så det fick bli längre helt enkelt. Hjärtat var jätteduktig trots att vi mötte skogsmaskinen. Helt ensamma. Var lite osäker på om han skulle frysa fast eller inte då jag aldrig vet med den lilla ponnyn. Som tur var blev det inget tjafs idag, han stannade vid vägarna ner till stallet men fortsatte att gå när jag sa till första gången.
Första vändan blev det trav och sen lite galopp på ett ställe där det faktiskt gick att galoppera! Märktes verkligen att han blev stadigare på benen för han ökade takten i traven. Andra vändan blev det bara skritt så att han skulle få jobba lite i form också. Gick inte innan då han spände sig som tusan och var helt okontaktbar, tog jag überlite i tömmarna så blev det tvärnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0