Ibland klickar det bara!

Idag gick ridlektionen på Kaspian jävligt bra. Han lossnade helt och gick stadigt i form i traven. Kändes jätteskönt då det inte blev skumpigt eller så. Visst var han rätt hård i munnen och tung eftersom han bokstavligen talat hängde i min hand. Men det är bätttre än att han går uppe i skyn utan att söka något stöd alls i bettet. Vet inte vad som hände idag men bestämde mig för att inte mesrida det minsta och sätta jäkligt mycket press på honom. Och det gav resultat!

Vi hade bomarbete och för mig var det L Y C K A ! Vet inte hur jag ska förklara det men på senaste tiden har jag blivit "oseriös". Absolut inte så att jag rider vårdslöst eller inte anstränger mig. Men jag vill hoppa och rida fort. Ha ha! Jag tänkte att det skulle funka helt okej då han lyssnade på mina föhållningar i traven osv. Men icke. Han drog på som fan första gången när jag var vid den första galoppbommen. Rätt roligt ;) Nästa gång var jag liite mer förberedd men han var som en bulldozer och hela kroppen flög iväg. Han slog inte bara upp med huvudet och drog utan tryckte bara ihop kroppen och fortsatte att springa. Men fick i alla fall till 1 av 5 försök. Mohaaha! Så duktiga vi var.
Var skitnöjd med honom efter passet då han slappande av, slutade att tänka och tjaffsade inte emot. NÖJD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0