Nu så

Vet inte om jag lyckades med mitt tidsinställda för dagen. Försöker göra min blogg lite roligare nu genom att ha ett tidsinställt som ploppar upp mitt på dagen. Idag var typ första dagen på heela veckan som jag faktiskt gjorde ngt på lektionerna. Har bara suttit och lyssnat eller gjot något annat som är betydligt roligare när jag fått tag på en dator. Inte så smart kanske då jag inte ens har börjat med min franskaredovisning/inlämning som vi haft två lektioner på oss att göra.

Idag körde jag Wiggo med Amanda. Det gick över förväntan och han skötte sig exemplariskt. Innan har jag bara kört honom i olika hagar som tyvärr båda legat precis vid vägen. Jag har inte kunnat koncentrera mig orendtligt pga av allt ljud så idag valde jag att köra en liten tur på en slinga som går emellan massa villor. Var jättemysigt då det inte blåste och var varmt.

Han gick frammåt hela tiden men ibland blev var han lite vinglig. Satte tömmarna i bettringarna den här gången eftersom han var lite svår att svänga sist jag körde och lyssnade inte på bromsen. Idag gick det som sagt jättebra, enda "dumma" han gjorde var att trampa på mig tre gånger och inte lyssna när jag bad honom att trava. Ett par gånger saktade han ner från trav till skritt vilket inte är okej. Det har jag varit väldigt noga med nu när jag kör Wiggo. Han får absolut inte sakta av bara för att han känner för det utan det är jag som bestämmer. Eftersom han var så lugn och "stadig" fick Amanda som åkt med i vagnen för första gången prova på att köra. Hon var duktig men lite sen med att styra upp honom bara, så han gick lite som han ville. Men det är inte lätt om man aldrig har kört förrut!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0