Så jäävla gött!

Förstå lyckan när Curry gick rent när jag sprang med honom. Han markerade ingenting någon gång. Blir så jävla glad! Båda pollarna fick komma in samtidigt och jäklar vad smutsig Fillen var. Borde verkligen släppt ut honom med ett regntäcke imorse. Dumt nog tänkte jag inte på det eftersom det har varit snö och is nu så pass länge. Men ren blev han i alla fall. Sen hamnade de så att de hade huvudena bredvid varandra. Båda två skulle pront bita på den andra hela tiden men Curry var nog värst. Men eftersom de är hästar och jävlas med varandra så fick det vara.

Körde som jag nämnde tidigare en extremt lugn tur. Skrittade hela tiden och tog bara en liten überlångsam trav. Sen hoppade jag av vagnen när det var branta uppförsbackar och världens gegga. Efter en lång vila är det jobbigt nog att bara dra vagnen i skiten tycker jag.  Curry var som väntat lite stel i sidorna efter 4-5 veckors vila men jag kunde ställa igenom honom på båda sidor förvånansvärt fort. Tur att min lilla tävlingsponny är en sån mjukis :)

Fillen hade jag faktiskt på släp bara för att han skulle få komma ut i skogen lite. Han hade nog inget emot det utan tyckte nog bara attt det var lite surt att behövde gå sist. Men annars skötte han sig exemplariskt och försökte bar gå om några gånger.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0