Skumpig dressyrlektion

I fredags, var det som jag kanske nämnt dressyrlektion på Tzaar à Fogelsunda. I början hade jag jättesvårt att hitta takten i traven. Var liksom långsamt skumpigt och kändes som om han snubblade på varje steg? Svårt att hitta takten hade jag hur som helst. Sen gjorde vi öppnor i skritt och tvärade. Att tvära gick awesome och öppnorna okej.

Sen gick vi över till trav och då blev det såhär i min hjärna:
d,sncbakjegfk wrui9845732876 ¨ölööllökölkölklöölkölkölkölk¨pdpdfgpdfg'¨'¨ä'öäö.fl

Fin beskrivning va? Gick inte bra alls helt enkelt. Sen gjorde vi galoppfattningar. Gick bra men jag spänner mig som fan, glömmer bort att andas och har tyngdpunkten på fel ställe. Men det blev bra när jag fick hjälp av Emelie och då flöt det på bättre. Tzaar tog mina fattningar jättebra men var väldigt stel och blev lite tung i handen. Och efter det hade jag kramp i mina vader en halvtimme. Gött, kände även av det lite grann i ytterligare en halvtimme efter det. Ännu ett bevis på att jag spänner mig!




http://fogelsunda.se/tzaar/index.html#20.5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0