Snurrade stigläder

Idag var första gången på väldigt länge osm jag behövde snurra mina stigläder! Hoppning stod på schemat och då måste ju lädrerna vara lite kortare. Så då röckte inte hålen till för lilla mig. Red Alien idag och jag tycker att han gick superfint! När vi skrittade fram "försökte" jag hålla ett ganska snabbt tempo då hon är stel och tar tid på sig att bli mjuk och få med bakbenen.

I traven behövde jag driva som satan då jag som sagt ville ha tempo och ordentlig frammåtbjudning. Hon skulle inte saktat av men sänkt tempot märkvärt om jag slutat driva. Hon släppte faktiskt och blev tillslut mjuk och fin i sidorna. Roligast på hela lektionen var kanske travökningarna? Fick till en jättefin då hon gick kvar i form utan att hänga sig i handen och verkligen satte under sig och "flög" med frambenen. Härlig känsla måste jag säga!

I galoppen kändes hon helt jäkla awesome. Lugn och fin och hon studsade inte på stället utan galoppen var mera rund. Annars upplever jag att den kan vara lite stelbent, om ni förstår vad jag menar? Sen gjorde vi ökningar och hon lyssnade så jäkla bra! Formen satt i galoppen och när jag skulle ta tillbaka en ökning behövde jag bara sätta mig pyttelite i sadeln och hon saktade ner direkt. Duktig tjej så det bara dånar om det!

Sen skulle vi köra lite teknikhoppning. Bom, studs, ett galoppsprång, studs två galoppsprång och ett studs. Jävlar vad hon drog första gången! Noll koll från min sida och jag bara åkte med som ett litet barn, ha ha. Men sen gick det bara bättre och bättre. Dock så drog hon ju alla gångerna men lite mindre för varje gång. Hej jag har hoppat två gånger på måånga månader! 

Jättenöjd med passet hur som helt och jag känner att jag är tillbaka! Nu blir det fiiika :D (Orkar inte läsa igenom så nu blir det som det blir)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0