Tömkörning

Wiggo blev bara tömkörd idag. Tog väldigt lång tid innan jag kom dit jag ville. Han går väldigt högt med huvudet och viker in nosen så att han ser ut att gå fint, men han jobbar absolut ingenting med kroppen där. Jag vill att han ska sänka huvudet och jobba med ryggen. Eftersom Wiggo är så känslig i munnen satte jag tömmarna i nosgrimman så att han i alla fall gick att styra utan att han stannade.

I vänster varv var han riktigt duktig, lite svårt för att hålla sig på en volt hade han. Det enda jag krävde var att han skulle trava och hålla sig på volten, that's it men det var svårt nog. Tillslut slappnade han av och sänke ner huvudet, han såg betydligt nöjdare och inte lika stressad ut när han gick där.

I höger varv var han ett litet monster! Då ville han inte trava alls. Handbromsen låg i och jag behövde driva på honom hela tiden. I början töntade han sig och höll på att kasta sig och studsa runt. Tog forever innan han travade ett varv runt hela volten, jobbig. Men skam den som ger sig ;)

Men visst är han söt? Flätade hans man och det blev 4 inbakade flätor, inte dåligt det inte!

Kommentarer
Postat av: Elina Mellberg

sv: Nej usch, det är inte roligt :(

2012-03-03 @ 23:19:30
URL: http://ponilovers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0