Goshig

Red Wilma idag igen på Fågelsunda. Gick grymt bra hela tiden förutom sista stunden. Vi skulle gå på ett mindre fyrkantsspår och sen vid ett konpar (hörnorna) göra tvära svängar genom att lägga till ytterskänkeln. Wilma  var superfin redan från början. Inte springig eller stressad alls vilket kändes riktigt bra. Hon lyssnade sjukt bra på mig hela tiden och efter ett par gånger behövde jag bara nudda henne jättelätt med min ytterskänkel. Gick väldigt bra i skritten och faktiskt ännu bättre i traven. 

Förra gången när jag red henne så gick hon upp i energi väldigt mkt så fort mina skänklar nuddade henne pyttelite. Min inte idag! Idag förflyttade hon sig utan att stressa upp sig. Hon vill göra rätt och jag tror att hon lätt blir stressad om hon tror att hon gör fel. Man får vara skitnoga med att inte ge för stora hjälper och att vara väldigt lugn själv också. 

Sen var det dags för galopp,  he he. Hon skötte sig exemplariskt i vänster varv och gjorde precis som vad jag bad henne om. Hon drog sig inte ut mot spåret och blev inte springig heller. Duktig tjej där! Höger varv gick minst sagt dåligt. Hon ville inte komma fram i trav, inte fatta rätt galopp och retardade sig hela tiden genom att dra sig till spåret. Men men, fick galopp i alla fall även om det var fel galopp. Hon var helt jobbig och jättetrög men hon stressade hur som helst inte upp sig. Jag tyckte att hon mest kändes tjurig och lite; varför behöver jag göra det här? 

Många välförtjänta klappar blev det under avskrittningen och så kliade jag henne under hakan. Det var väldigt populärt då hon sänkte huvudet och slappnade verkligen av :)
Jag och favorittjejen idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0