Wiggo

Amanda har skaffat sig en shettis som jag köra till åt henne så att hon själv kan lära sig att köra. Just nu är han minst sagt knepig. Idag var första gången som han satt i en vagn på två månader. Oj säger jag bara :) Började med att tömköra ett varv och bara det var en kamp för honom. Att gå rakt fram och svänga var riktigt svårt och han reste sig två gånger.

Sen åkte vagnen på och han blev inte bättre för det. Lite stadigare men styrningen var ännu sämre. Han böjde bara halsen till max. Sen tyckte han att det passade sig att backa ett par meter när jag ville svänga och så reste han sig ett par gånger till. Busponny säger jag bara, tur att Phoobie har härdat mig, haha :)

Efter att jag satte igång honom i trav gick det betydligt bättre. I slutet kunde han faktiskt göra en samlad bakdelsvändning med vagnen och han var styrbar. Han verkar ha jättemkt överskottsenergi och efteråt då han var lite trött var han betydligt lättare att leda och han var mer avslappnad i stallet. Sänkte huvudet, stod still och tuggade inte på grimskaften.

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att han är lite trotsig, stressar upp sig lite för lätt, istadig och försöker köra sitt eget race. Men samtidigt vill han jobba men förstår inte riktigt. Styrningen är det största problemet just nu :) Men det löser vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0